16 oktober 2024 Een volgende fase!
Tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) van maandag 14 oktober werd duidelijk dat binnen de coöperatie het enthousiasme groot is om zo snel als mogelijk een nieuwe tuinder en één of meerdere nieuwe akkers te vinden. Wellicht kan het komend teeltseizoen al een nieuwe zelfplukakker in gebruik genomen worden; dat is onze eerste prioriteit.
En er zijn dromen over nog veel meer moois: Een uitbreiding van het aantal plukakkers op verschillende locaties in Maastricht, misschien een groentekistabonnement en wie weet boomgaarden waar fruit geplukt kan worden? Dit is waar wij ons best voor gaan doen en het zou heel fijn zijn als jij als lid met ons mee zou willen blijven doen!
Zoals gezegd, we gaan er alles aan doen om het komend teeltseizoen te kunnen starten met een nieuwe tuin in Maastricht Oost, Zuid, West en/of Noord. Uiteraard kun je, zodra deze plannen concreter zijn weer een abonnement nemen om zo weer mee te kunnen delen in de oogst! En om zo samen met de tuinder de lusten, de lasten en de risico’s te delen.
Maar ook zonder te oogsten kun je als lid LOCOtuinen ondersteunen met € 12,50 per jaar (en meer mag natuurlijk ook) in het verwezenlijken van onze plannen om zoveel mogelijk mensen in en rond Maastricht te laten delen van onze biologische oogst. En daarmee help je tegelijkertijd aan het verminderen van landbouwgif en kunstmest op de akkers rond onze mooie stad en steun je de transitie naar een mensenverbindende vorm van landbouw die goed is voor mens, dier en natuur.
Laatst vertelde een lid van het eerste uur: Wat mooi dat we als LOCOtuinen onze eerste tuin aan de Wanweg zijn begonnen en dat deze nu los van LOCOtuinen verder gaat. Want zonder onze coöperatie was deze tuin er nooit geweest. En wat fijn dat zoveel mensen de afgelopen jaren hun weg naar deze fijne plek hebben gevonden en hier zo blij mee zijn. Dus laten we de komende jaren nog veel meer van dit soort tuinen organiseren. We kunnen als LOCOtuinen nog zoveel doen en organiseren om deze rijkdom met nog meer mensen te delen.
| door Luuk en Frederike (bestuur) |